Casa en Venta en Santa Ana, Maximo Lujo 2.5PCU6996732

Code. 6996732
Price of sale US$10 American dollars

Property details :

  • Country: Costa Rica
  • Province: San José
  • City: Santa Ana
  • Zone: Salitral
  • Code: 6996732
  • Status: Second-hand
  • Area Built: 1400 m²
  • Area Ground: 13759.14 m²
  • Bedrooms: 4
  • Bathrooms: 7
  • Parking garage: 6
  • Built year: 2001
  • Property type: House
  • Business type: Sale

Inside features :

  • Built-in Wardrobes
  • Bathroom in main room
  • Library/Study
  • Closets
  • Equipped kitchen
  • Deposit
  • Pantry
  • Single family
  • Panoramic view
  • Laundry area

Outside features :

  • Paved access
  • Fruit trees
  • Native forest
  • Near urban area
  • Garage/Depot
  • Colleges/Universities
  • Entry Gate
  • Garden
  • Nearby parks
  • Terrace
  • Gated community
  • Surveillance
  • Single family Home
  • Residential area
  • Parkland

Additional Description :

2.5PCU6996732

Pregunte por su precio!

Una propiedad de legado como ninguna otra en el Valle Central, esta icónica propiedad de lujo en Santa Ana es una residencia irremplazable y atemporal que, por primera vez en su historia, está a punto de cambiar de manos. Mientras que ese cambio de manos puede ser considerado un legado, la verdadera esencia de la palabra se refiere al impacto duradero que la propiedad representará para las generaciones venideras y sin duda, el impacto que esta casa tendrá es inconmensurable.

Como todas las propiedades icónicas, empieza por su ubicación. La propiedad fue cuidadosamente seleccionada por sus actuales propietarios para construir una finca como ninguna otra, que presumiera de una combinación de comodidad, exclusividad, privacidad y, por supuesto, lujo. La propiedad está situada en una colina en la frontera de Escazú y Santa Ana, donde los árboles imponentes detrás de la casa crean una barrera natural para la privacidad, y las vistas infinitas a la parte delantera de la propiedad proporcionan un loftiness, y la profundidad que exuda el epítome de la exclusividad. Mientras que el entorno natural es tal que sólo se puede escuchar el sonido de los pájaros y los árboles meciéndose con la brisa, y sin coches a la vista o sonido, también está convenientemente situado a menos de 5 minutos de la zona bulliciosa sector comercial, incluyendo restaurantes internacionales, tiendas, bancos, escuelas y entretenimiento. A menudo los propietarios hablan de su deseo de estar cerca de todo, pero ser capaz de escapar a su oasis al entrar en las puertas de su propia casa.

Al entrar por la entrada vigilada al fondo de la propiedad, subirá lentamente por el camino privado, pasando por el estanque y el mirador de postal hasta llegar a la clásica entrada de port cachere. Hable acerca de una sensación de llegada…la arquitectura atemporal Hacienda mediterránea fue cuidadosamente diseñado por los únicos propietarios, y su arquitecto, Alberto Reifer, para mezclar acentos coloniales clásicos, con una abundancia de luz, la naturaleza y, por supuesto, las vistas. La casa y sus casi 1400 metros cuadrados de espacio habitable, se extiende casi exclusivamente en una sola planta, con una atención al detalle inspirada en el asombro. Al entrar en la casa, sus ojos se sienten atraídos inmediatamente a la de dos pisos, techo del atrio, lámpara de araña clásica, y la costumbre paredes de estuco en todas partes. A la vuelta de cada esquina, un nuevo regalo de la elegancia clásica espera, incluyendo majestuosas columnas de dos pisos diseñado por Antonio Doninelli, vidrieras, ladrillo acentos techo abovedado, la costumbre emblemática, madera dura artesanal construido en los muebles y el techo destaca y meticulosamente colocada la iluminación para ofrecer cada uno de cada esquina. En el vestíbulo formal, la casa se divide de forma natural en dos direcciones, con la zona privada de la residencia a la derecha y las zonas sociales a la izquierda. Empezaremos por las zonas sociales para destacar una de las características principales de la casa, que es su enfoque en el entretenimiento.

 

En la entrada, hay un baño de invitados que emula los detalles de la casa, incluyendo una columna de madera tallada a mano, vidrieras, así como acentos de mármol y piedra. A la izquierda de la entrada se encuentra una sala de estar informal con intrincados muebles artesanales de madera, suelos de madera y una amplia ventana arqueada con vistas al valle que aporta aire fresco y luz natural al espacio. Al salir del salón, el pasillo que conduce a las zonas sociales de la casa está flanqueado por columnas de inspiración griega que hacen levitar la secuencia de techos abovedados de ladrillo, cada uno de ellos adornado con una tenue lámpara de araña. En las zonas sociales, el arquitecto incorpora con maestría el comedor formal, múltiples zonas de estar, bar y mesa de cóctel, en un ambiente semiabierto, pero bien definido y sutilmente delineado con marcos de madera a medida que se pasa de un ambiente al siguiente. Una de las salas de estar cuenta con suelo a techo de cristal para mostrar las vistas dominantes del valle de abajo y acentuado por una cúpula de ladrillo por encima, cuyo diseño se refleja en el comedor al otro lado del pasillo, creado una simetría perfecta que no pasa desapercibido. La planta no sólo impresiona a la vista, sino que se diseñó pensando en su uso, ya que cada espacio conecta con el siguiente con pura intención. El comedor conecta con una puerta trasera casi oculta directamente con la cocina, a la que también se puede acceder desde la zona más privada de la casa. La cocina no defrauda, con un exuberante telón de fondo verde en la parte trasera que aporta luz natural y un marcado contraste brillante con los armarios de madera personalizados.

El techo de nuevo ofrece ladrillo personalizado trabajo abovedado cuidadosamente centrado sobre la isla y la cocina del chef está equipado con lo mejor en electrodomésticos incluyendo Viking doble estufa, horno de convección, estufa, campana y más. La sala de estar secundaria con vistas a la barra, la mesa de cóctel, y, naturalmente, fluye hacia el exterior, terraza cubierta y la sección de entretenimiento de la casa.

Las zonas al aire libre son realmente una extensión del interior y ofrecen a los residentes un estilo de vida inigualable para entretener a familiares y amigos. Al bajar la corta escalera que se cierne sobre el estanque koi y por debajo de la claraboya, descubrirá una mezcla única de áreas, incluyendo un espacio de vida informal alrededor de la chimenea natural, un jacuzzi estilo gruta, un bar al aire libre y espacio de parrilla, también equipado con electrodomésticos Wolf de última generación y un wetbar. Detrás del espacio de la parrilla, se encuentra un baño de visitas, sauna, así como la escalera de la torre, que conduce a un gimnasio en casa, y una terraza al aire libre que ofrece impresionantes vistas del entorno de montaña. A la derecha de la zona de estar al aire libre, su curiosidad le llevará detrás de las puertas de bolsillo ocultas, y en el corazón de la noche de entretenimiento, donde encontrará una mesa de billar, y el cine en casa. Por supuesto, como todas las demás habitaciones de la casa, estos espacios no se libran de la meticulosa atención al detalle, incluyendo suelos de piedra a medida, madera y techos abovedados de ladrillo.

Todas estas zonas de ocio cubiertas tienen vistas a la piscina, al solárium y al gazebo, situados en la parte delantera de la propiedad para aprovechar las vistas. La piscina de forma libre tiene múltiples zonas de estar, incluyendo uno justo debajo de la glorieta, la creación de áreas sociales únicas para disfrutar entre los huéspedes, así como una terraza de madera que respalda a los pinos que se ciernen a la parte trasera que proporcionan una imagen perfecta telón de fondo, así como una barrera de privacidad a la propiedad vecina finca.

Hemos explorado todos los lugares para entretener en esta casa, así que vamos a hablar de donde va a descansar al final del día de trabajo o de placer.

De vuelta a la entrada de la casa, si vamos el ala sur de la casa, a la derecha y hasta la escalera de encargo, uno de una oficina en casa tipo nace. La inigualable artesanía de esta majestuosa oficina es evidente en los armarios de madera personalizados de pared a pared, los marcos, las celosías del techo y los suelos. Además, como la oficina está situada en la torre de la segunda planta, el exterior entra a través de los grandes ventanales, dando como resultado la combinación perfecta entre la elegancia de la madera, la calidez de la luz natural y el verde paisaje.

Al pasar de la oficina al santuario de la residencia privada, hay una puerta de seguridad de acero que se puede cerrar por la noche o durante eventos, separando las zonas sociales de la casa. El elegante pasillo revestido de mármol parece serpentear con una curva natural simétrica que se abre a dos suites de invitados a la derecha de la casa, cada una con baño privado, espaciosa distribución y vistas perfectas al valle. A la izquierda, y cuidadosamente escondido detrás de la pared opuesta, se encuentra el tercer dormitorio de invitados con vistas al jardín de la parte trasera de la casa. Entre los dos, se encuentra la joya de la corona de la suite principal. En la verdadera forma de esta obra maestra, un vestíbulo espera a los residentes, y corto pasillo te lleva a la suite, que cuenta con un techo abovedado, un pintoresco, zona de estar nicho de esquina, que, junto con todo el dormitorio, se enfrenta a las vistas al oeste del valle y la vegetación que abarca la propiedad. Disfrutar de una copa de vino al atardecer desde la comodidad de su dormitorio, y despertar a las tranquilas vistas en la distancia son una rutina diaria en este entorno especial. La suite principal ofrece vestidores para él y para ella separados por un vestíbulo con iluminación tenue y detalles en el techo, y un baño inspirado en una galería con bañera de hidromasaje rodeada de vidrieras personalizadas y mármol de suelo a techo. El espacio se remata con el cuarto de baño, equipado con cabina de ducha, y un tocador digno de un rey y una reina con tocadores dobles, y una vidriera que se abre al bosque privado detrás de la casa.

Algunas cosas son realmente inspiradoras. ¡Tome la decisión ahora para hacer recuerdos y un legado para toda la vida!

English Version 

2.5PCU6996732

Price upon request!

A legacy property like no other in the Central Valley, this iconic Santa Ana luxury estate is an irreplaceable and timeless residence that for the first time in its history, is poised to change hands. While that change of hands can be considered a legacy, the true essence of the word refers to the lasting impact that the property will represent for generations to come and without a doubt, the impact that this home will have been immeasurable.

Like all iconic properties, it starts with location. The property was carefully selected by its current owners to build an estate like no other, that boasted a combination of convenience, exclusivity, privacy and of course, luxury. The property is situated on a hillside on the border of Escazu and Santa Ana, where the towering trees behind the home create a natural barrier for privacy, and the infinity views to the front of the property provide a loftiness, and depth that exudes the epitome of exclusivity. While the natural setting is such that you can only hear the sounds of birds and the trees swaying with the breeze, and void of any cars in sight or sound, it is also conveniently located less than 5 minutes to the area's hustling commercial sector including international restaurants, shops, banks, schools and entertainment. Often times homeowners speak of their desire to be close to it all, but be able to escape to their oasis upon entering the gates or doors to their own home:

Upon entering the guarded entrance at the bottom of the property, you will slowly meander up the private driveway, passing the pond and postcard gazebo until you reach the classic port cachere entrance. Talk about a sense of arrival.....the timeless Mediterranean Hacienda architecture was carefully designed by the only owners, and their architect, Alberto Reifer, to blend classic colonial accents, with an abundance of light, nature and of course the views. The home and its near 1400 sq meter of livable space, sprawls almost exclusively on one floor, with an awe inspired attention to detail. Upon entering the home, your eyes are immediately drawn to the two story, atrium ceiling, classic chandelier, and custom stucco walls throughout. Around every corner, a new gift of classical elegance awaits including majestic two-story columns designed by Antonio Doninelli, stained glass windows, brick vaulted ceiling accents, emblematic custom, crafted hardwood built in furniture and ceiling highlights and meticulously placed lighting to feature each of every corner. In the formal vestibule, the home naturally splits in two directions with the private area of the residence to the right, and the social areas to the left. We will start with the social areas to highlight one of the core features of the home, which is its focus on entertainment.

At the entrance, there is a guest bathroom which emulates the details of the home including a hand-carved wood column, stained glass windows, as well as marble and stone accents. To the left of the entrance, you will find an informal living room with intricate, built in artisan wood furniture, hardwood floors, and an expansive arched window overlooking the valley bringing in both fresh air, and natural light into the space. Leaving the living room, the hallway towards the social areas of the home is lined with Greek inspired columns that levitate the sequence of vaulted, brick ceiling details that follow, each adorned with a subdued accent chandelier. In the social areas, the architect masterfully incorporates the formal dining room, multiple living areas, bar, and cocktail table, in a semi open, yet well-defined and subtly delineated with custom wood frame as you pass from one ambience to the next. One of the living rooms boasts floor to ceiling glass to showcase the dominant valley views below and accented by a brick dome above, whose design is mirrored over the dining room across the hall, created a seamless symmetry that does not go unnoticed. The floor plan not only impresses the eye, but was designed with its use in mind, as each space connects with the next with pure intention. The dining room connects with an all but hidden rear door directly to the kitchen, which can also be accessed from the more private area of the home. The kitchen does not disappoint with a lush, green backdrop in the rear that brings in both natural light and stark bright contrast to the custom wood cabinetry. The ceiling again offers custom brick vaulted work carefully centered over the island and the chef’s kitchen is equipped with the finest in appliances including Viking double stove, convection oven, stovetop, hood and more. The secondary living room overlooks the bar, the cocktail table, and naturally flows out to the outdoor, covered terrace and entertainment section of the home.

The outdoor areas are truly an extension of the indoors and offer residents with an unmatched lifestyle to entertain family and friends. As you walk down the short staircase which hovers over the koi pond and underneath the skylight, you will discover a unique blend of areas including a casual living space around the natural fireplace, a grotto style jacuzzi, an outdoor bar and grill space, also equipped with state-of-the-art Wolf appliances and a wetbar. Behind the grilling space, you will find a guest bathroom, sauna, as well as tower staircase, leading to a home gym, and outdoor terrace offering stunning views of the mountain setting. To the right of the outdoor living area, your curiosity will lead you behind the hidden pocket doors, and into the heart of the evening entertainment, where you will find a pool table, and home theater. Of course, like every other room in the home, these spaces are not spared the meticulous attention to detail including custom stone floors, hardwood built-ins and brick vaulted ceilings.

All these covered entertainment areas overlook the pool, sundeck and gazebo which are located at the front of the property to take advantage of the soaring vistas. The free form pool has multiple seating areas including one just below the gazebo, creating unique social areas to enjoy amongst guests, as well as a hardwood sundeck which backs up to the hovering pine trees to the rear which provide a picture-perfect backdrop, as well as a privacy barrier to the neighboring estate property.

We have explored all the places to entertain in this home, so let’s talk about where you will rest at the end of the day of work or pleasure. Back at the entrance of the home, if we go the south wing of the home, to the right and up the custom staircase, a one-of-a-kind home office is born. The unmatched craftmanship of this stately office is evident in the wall-to-wall custom wood cabinetry, frames, ceiling latticework and floors. Moreover, as the office is perched in the tower on the second floor, the exterior is brought in through the large windows resulting in the perfect match between the elegance of the wood, and warmth of the natural light and green landscape.

As you head from the home office into the sanctuary of the private residence, there is a steel, pocket security door which can be locked at night, or during events, separating the social areas of the home. The elegant, marble lined hallway seemingly meanders with a symmetrical natural curve which opens onto two, guest suites on the right of the home, each with ensuite bathrooms, spacious layout, and picture-perfect views onto the valley. To the left, and carefully tucked behind the opposite wall, is the third guest bedroom which overlooks the garden to the rear of the home. In between the two, is the crown jewel in the principal suite of the Hacienda. In true form of this masterpiece, a lobby awaits the residents, and short hallway leads you into the suite, which boasts a vaulted ceiling, a quaint, corner niche seating area, which along with the entire bedroom, faces to the western views of the valley and greenery that encompasses the property. Enjoying a sunset glass of wine from the comfort of your bedroom and waking up to the calming views in the distance are a daily routine in this special setting. The primary suite offers his and hers walk in closets separated by a lobby with subdued lighting and ceiling accents, and a gallery inspired bathroom featuring a jacuzzi tub which is surrounding by custom, stained glass windows and marble from floor to ceiling. The space is finished off with the bathroom, equipped with walk in shower, and a powder room fit for a king and queen with dual vanities, and a stained-glass window which opens up to the private forest behind the home.

Some things truly are inspiring. Make the decision now to make memories and a legacy to last a lifetime!

Map



Contact to agent


PARKLAND CONSULTING GROUP

Name:
PARKLAND CONSULTING GROUP

Mobile number:
+50684826072

Landline number:
+50622412849


Contact us
PARKLAND CONSULTING GROUP

PARKLAND CONSULTING GROUP

+50622412849  |  +50684826072

info@parklandcg.com

PARKLAND CONSULTING GROUP
PARKLAND CONSULTING GROUP Whatsapp
Today
Hi. How can I assist you today?

 

©2024 parklandcg.com, all rights reserved.
Powered by: wasi.co